اهمیت تبلیغات و اهداف آن

اهمیت تبلیغات و اهداف آن

تبلیغات بهترین پل ارتباطی بین فروشندگان و مشتریان است. مشتریان می توانند از

طریق تبلیغات، برندهای موجود در بازار را شناسایی کنند و متناسب با نیازشان

محصولی را انتخاب کنند. تبلیغات برای همه گروهای سنی مناسب است. این کار با

کمک رسانه ها و به روش های مختلف انجام می شود.

اهداف تبلیغات

چهار هدف اصلی تبلیغات عبارتند:

  1. انتخاب آزمایشی (کار آزمایی)
  2. استمرار و پایداری
  3. انتقال برند
  4. برگشت به قبل

در ادامه این اهداف را به تفصیل بیان می کنیم:

کارآزمایی: در مرحله ابتدایی و شروع یک کار، برای معرفی یک شرکت و برند از این

گزینه استفاده می شود، و هدف آن ترغیب مشتری برای خرید محصولی است که به

تازگی وارد بازار شده است. برای این کار تبلیغ کنندگان با استفاده از آگهی های جذاب

و خیره کننده توجه مشتری را به محصول شان جلب می کنند و باعث می شوند برای

یک بار هم که شده از آنها خرید کند.

استمرار و پایداری: هدف این گزینه نگه داشتن مشتری و یا به اصطلاح پیدا کردن

مشتری ثابت است. در این روش سعی می شود گزینه های جدیدی برای محصولات

ارائه شود، به طوری که مشتری فعلی مایل باشد همیشه این محصول را خریداری کند.

انتقال برند: شرکت هایی از این گزینه استفاده می کنند که می خواهند مشتری

های شرکت رقیب را به سمت خود بکشند. در این روش تبلیغ کنند گان سعی می

کنند مشتری ها را متقاعد کنند که محصول شرکت شان بهتر از دیگر شرکت ها است

و آنها را نسبت به محصول رقیب دلسرد می کنند.

برگشت به قبل: با این روش می توان مشتری سابق را دوباره جذب کرد، و برای

شرکت هایی مناسب است که مشتری های خود را از دست داده اند و یا به عبارتی

مشتری آنها جذب شرکت رقیب شده است. تبلیغ کنندگان از روش های مختلفی برای

این کار استفاده می کنند، برای مثال: تخفیف فروش، تبلیغ جدید، بسته بندی جدید

محصول و غیره.

به طور کلی، تبلیغات روش جالبی برای ارتباط با مشتریان است. روابط اجتماعی بالا و

داشتن مهارت برای قانع کردن افراد، دو ویژگی مهم برای جلب مشتری و فروش

محصول هستند.

اهمیت تبلیغات

امروزه تبلیغات از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا بازار رقابتی شده است و

محصولات مختلفی ارائه می شود. در ادامه اهمیت تبلیغات را برای گروهای مختلف

توضیح می دهیم:

اهمیت تبلیغات برای مشتریان

برای یک لحظه، تلویزیون، رادیو و یا روزنامه را بدون تبلیغ تصور کنید! اصلا جالب

نیست. برای کسی که قصد خرید محصولی را دارد، تبلیغات خیلی مهم است، اگر

تبلیغی صورت نگیرد، مشتری چگونه می تواند از وجود کالا یا برند جدیدی که وارد

بازار می شود مطلع شود، و بداند که آیا مناسب هست یا نه. با دیدن تبلیغات می توان

انتخاب بهتری هم داشت، زیرا می توان چند محصول را باهم مقایسه کرد و از بین آنها

بهترین را تهیه کرد.

اهمیت تبلیغات برای فروشندگان و شرکت های تولید کننده

تبلیغات برای فروشندگان و شرکت ها خیلی مهم است، زیرا:

  • فروش محصول را بالا می برد.
  • باعث رقابت در بازار می شود، یعنی افراد از وجود شرکت های رقیب مطلع می شوند و

تلاش می کنند محصول با کیفیت تری ارائه دهند.

  • تبلیغات زمینه مناسب را برای ورود محصول جدید به بازار فراهم می کند.
  • با کمک تبلیغات، شرکت ها حسن نیت خود را نشان می دهند و اگر صداقت داشته

باشند، مشتری به آنها و محصولات شان اعتماد می کند.

  • در سایه تبلیغات، عرضه و تقاضا به روندی ادامه دار تبدیل شده است.

اهمیت تبلیغات برای جامعه

تبلیغات نوعی آموزش محسوب می شود. برخی موضوعات اجتماعی مثل: کودکان کار،

استفاده از مشروبات الکلی، کشتن دختر بچه ها، سیگار کشیدن، آموزش تنظیم خانواده

و غیره، با کمک تبلیغات مطرح و انجام می شوند. بنابراین تبلیغات نقش مهمی در

جامعه ایفا می کند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید