آژانس های تبلیغاتی

آژانس های تبلیغاتی

به نظرتان حرفه خیاطی به چه صورت است؟ خوب، کار خیاط این است که پارچه مورد نظر شما را به همان طرحی که سفارش داده اید در بیاورد.

کار آژانس های تبلیغاتی چیزی شبیه کار خیاط است، یعنی ایده و طرح شما را تبدیل به یک آگهی کامل که می توانند به صورت تصویر یا ویدئو باشند در می آورد. آژانس های تبلیغاتی عمدتا به هیچ سازمانی وابسته نیستند.

همه هدف این آژانس ها فروش بیشتر محصول مورد نظر است. آنها متشکل از گروه و افراد متخصص هستند، و به شرکت ها و فروشندگان کمک می کنند که بتوانند راحت تر و سریع تر مشتری خود را پیدا کنند.

تاریخچه کوچکی از آژانس های تبلیغاتی

اولین آژانس تبلیغاتی متعلق به ویلیام تیلر بود که در سال 1786 تاسیس شد. بعد از آن در سال 1800 جیمز وایت در لندن دومین آژانس تبلیغاتی را ایجاد کرد. و در سال 1812 رینل و سان نیز آزانس تبلیغاتی دیگری را شروع کردند.

وظایف آژانس های تبلیغاتی

یک آژانس تبلیغاتی وظایف زیادی دارد و برای محقق کردن یک طرح باید چند کار مهم و اساسی را انجام دهد. برخی عملکردهای یک آژانس به شرح زیر است:

1.ایده ی کسی که قصد تبلیغ دارد را قبول کند و آن را تبدیل به یک ارتباط موثر کند.

2.سعی کند خدماتی که ارائه می دهد یکپارچه، حرفه ای و از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

3.درست کردن آگهی براساس طلاعاتی که در مورد محصول جمع آوری کرده است.

4.تحقیق در مورد شرکت، محصول و بازخورد مشتریان.

5.تصمیم گیری در مورد اینکه چه نوع رسانه ای، کجا و چه وقت استفاده شود و مدت زمانی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد را نیز مشخص می کنند.

شرکت ها می توانند بدون کمک آژانس های تبلیغاتی نیز همه این کارها را انجام دهند. پس چه نیازی به آژانس های تبلیغاتی است؟ چرا باید از آنها استفاده کرد؟ تاثیر آنها در چیست؟ دلایل اصلی و مهم استفاده از آژانسی های تبلیغاتی توسط شرکت ها عبارتند از:

*آژانس ها در این زمینه تخصص دارند و شامل تیم حرفه ای متشکل از کپی رایترها، مدیران، برنامه ریزان و طراحان هستند.

* آژانس ها با کمک این افراد و تخصص آنها می توانند یک آگهی و تبلیغ قابل قبولی ارائه دهند.

* این افراد در کارشان حرفه ای هستند. با کمک آنها می توان در هزینه ها نیز صرفه جویی کرد.

*آژانس های تبلیغاتی ارتباطات اجتماعی و شبکه های بزرگی دارند.

*استفاده بهینه از هر منبع را برای ما ایجاد می کنند.

 

در مجموع 5 نوع آژانس تبلیغاتی وجود دارد:

1.آژانس خدمات کامل

*آژانس های بزرگی هستند.

*با تمام مراحل تبلیغ ارتباط دارد.

*برای بخش های مختلف، افراد متخصص دارد.

*کار خود را با جمع آوری اطلاعات شروع می کند، و با پرداخت صورت حساب به پایان می رساند.

2.آژانس تعاملی

*یک آژانس تبلیغاتی هوشمند، مجهز به جدیدترین تکنولوژی های دیجیتال.

*از تبلیغات آنلاین و فرستادن پیام شخصی استفاده می کند.

*تبلیغات تولید شده دارای مفاهیم جدید و خلاقانه هستند.

3.آژانس خلاق

*تبلیغات مبتکرانه و خلاق.

*هدف آن ایجاد یک تبلیغ واقعی است.

*کپی رایتر، مدیر و افراد خلاق مخصوص خود را دارد.

4.آژانس خرید رسانه

*خرید و مدیریت مکان های تبلیغات و سایر کمپین ها.

*زمان و مکان مناسب پخش آگهی را مدیریت می کند.

*در نهایت بررسی می کند که ببیند آیا تبیلغ در زمان و مکان مناسب پخش شده است یا نه.

5.آژانس داخلی

*به خوبی آژانس خدمات کامل است.

*سازمان های بزرگ این نوع آژانس داخلی که فقط برای آنها کار می کند را ترجیح می دهند.

*این آژانس ها برحسب نیاز یک شرکت یا سازمان کار می کنند.

آژانس های تبلیغاتی خاص

همانطور که دیدید آژانس های مختلفی وجود دارد، اما برخی آژانس ها هستند که خدمات خاصی را ارائه می دهند که به آنها موسسه تخصصی گفته می شود. برای مثال آژانس یک تبلیغات مالی، تبلیغات دارویی و تبلیغاتی که به مسائل اجتماعی مربوط می شود را ارائه می دهد. 

خدمات آژانس های تبلیغاتی

یک آژانس تبلیغاتی انواع مختلفی از تبلیغات و راه حل هایی برای بازاریابی بهتر ارائه می دهد، که در ادامه به آنها می پردازیم:

خدمات یکپارچه تبلیغات: ارائه خدمات بوسیله برنامه ریزی مناسب، طراحی و توسعه خلاق، تحقیق و بررسی دقیق و کامل و یک رسانه مناسب برای اجرای تبلیغ.

خدمات یکپارچه رسانه ای: ارائه دادن خدماتی برای تبلیغ کنندگان و رسانه هایی مثل رسانه چاپی، رسانه الکترونیکی و رسانه دیجیتال. این کار به منزله واسطه یا ارتباطی بین تبلیغ کنندگان و رسانه ها است.

خدمات بازاریابی: بازاریابی روش های مخصوص به خود را دارد که شامل: تبلیغات، ارتقاء فروش، مبارزات انتخاباتی، تحقیقات بازار، بازاریابی محیطی، داشتن روابط عمومی بالا و خیلی موارد دیگر.

خدمات محتوا: برای انواع مناسبت ها، برنامه های تلویزیونی، انیمیشن و کارتون ها و خیلی سرگرمی های دیگر محتوای مناسب تهیه می کند.

خدمات یکپارچه سازی برند: اطمینان حاصل می کند که تبلیغ کنندگان و مشتریان شان، سرویس های تبلیغاتی را با بالاترین کیفیت دریافت می کنند.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید