راه اندازی پیج اینستاگرام موفق

برای راه اندازی پیج اینستاگرام موفق  باید یک استراتژی اینستاگرام  عالی داشته باشیم 

استراتژی اینستاگرم  یعنی برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی تمام فعالیت‌ها در پیج

  • اینستاگرام می‌تواند ویترین باشد. با اینستاگرام می‌توانید محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید و کسب درآمد از اینستاگرام داشته باشید.
  • اینستاگرام می‌تواند کاتالوگ باشد. این شبکه اجتماعی می‌تواند مانند یک کاتالوگ نامحدود عمل کند. برای نشان دادن فعالیت‌های خود، می‌توانید آدرس صفحه اینستاگرامتان را به دیگران بدهید.
  • اینستاگرام یک تلوزیون است. اینستاگرام مانند یک تلویزیون بزرگ است و صدای برند (Brand voice) شما را به گوش مخاطبانتان می‌رساند.
  • اینستاگرام یک کانال است. این شبکه یک کانال بسیار بزرگ برای برقراری ارتباط با مخاطبان شماست. نظرات و پیشنهادات مخاطبانتان برای بازاریابی اینستاگرام، مانند یک سرمایۀ بزرگ است

 

4 گام برای آماده کردن  استراتژی موفق در  اینستاگرام

 

  • گام اول : مخاطب هدف را پیدا کنیم

                             چه کسانی جامعه هدف ما هستند.

توجه کنیم که منظور افزایش فالوور نیست. درباره یک مرحله عقب‌تر صحبت می‌کنمجذب فالور یعنی اینکه مخاطب مرتبط را جذب کنیم، اما شناخت مخاطب یعنی اینکه بدانیم اصلا چه کسی مخاطب ماست! 

چند سوال برای مشخص کردن  جامعه هدف :

  1. چه کسانی از محصولات و خدمات  ما استفاده می‌کنند؟
  2. چه کسانی در آینده می‌توانند جامعه هدف ما قرار بگیرند؟
  3. در چه رده سنی قرار دارند و جنسیت آنها بیشتر کدام است؟
  4. به چه چیزهایی علاقه دارند؟
  5. اطلاعات مورد نیاز آنها کدام است؟
  6. از چه محتوایی بیشتر خوششان می‌آید؟

ویژگی‌های مخاطبم را از کجا بفهمم

اگر یک شرکت منسجم هستیم، می‌توانید اطلاعات مشتریان را از پایگاه داده (Data base) و یا بخش فروش بگیریم

اگر یک کسب و کار کوچک هستیم، پس خودمان باید اطلاعات مشتریانمان را داشته باشیم. سعی کنید همان‌ها را جمع و جور کنیم

اگر تازه کسب و کار مان را شروع کرده‌ایم، بهترین منبع شناخت مخاطبان برای ما، پیج رقبایمان است. آنها را پیدا کنیم و فالوئینگ‌ها، فالوورها، لایک‌کنندگان و کسانی که برایشان کامنت می‌گذارند را بررسی کنیم

به صفحه آمار (Insight) اینستاگرام خود برویم و آمار خود را ببینیم. آنجا می‌توانیم بفهمیم چه تعدادی کاربر با چه سنی به صفحه اینستاگرام ما آمده‌اند. جنسیتشان چیست و از کدام شهرها هستند.

 

  •                  مخاطبم را شناختم، حالا چطور او را به صفحه‌ام بکشانم

تنها یک راه داریمتولید محتوای جذاب! 

استفاده از ربات جهت جذب و  مشاهده محتوا ها

استفاده از تبلیغات

 

گام دوم :  هدف از راه اندازی پیج اینستاگرام چیست ؟ (اهداف را مشخص نماید )

مشخص کنیم که به چه دلیل به اینستاگرام آمده‌ایم؟ بله هدف اصلی  ما کسب درآمد بیشتر با استفاده از اینستاگرام است.

بررسی اهداف متداول برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی و کسب در آمد بیشتر از اینستاگرام

                    هدف اول: خودمان را معرفی کنیم و درباره کسب و کارمان به دیگران اطلاعات بدهیم

  •  فعالیت‌های شرکت را برجسته کنیم. این کار باعث بوجود آمدن اعتماد می‌شود و به تصویر برند (Image Branding) ما کمک می‌کند.
  • خبرها را به گوش مخاطبان برسانیم. از اخبار کسب و کار، صنعت، نمایشگاه‌ها، آپدیت‌ها و... غافل نشویم. با این کار  به هدفمان نزدیک تر می‌شیم !
  • فرهنگ خود را ترویج دهید. شرکت ما مانند یک کشور است که فرهنگ خاص خود را دارد. با نشان دادن این فرهنگ، به مخاطبان خود نزدیک شویم و با آنها رابطه صمیمانه برقرار کنیم.
  • اعضای تیم را نشان بدهیداین روش می‌تواند در موفقیت بسیاری از کسب و کارها موثر باشد. تجربه من ثابت کرده است که هرچه پست شما انسانی‌تر باشد، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

                     هدف دوم: با مشتریانمان ارتباط برقرار کنیم .

  • محتوای چالش برانگیز تولید کنیم.پست‌هایی  که فالوورهای ما را به تعامل وادار کند و آنقدر جذاب باشد که مخاطب مجبور شود ما را فالو کند، پست‌هایمان را لایک کند و برایمان کامنت بگذارد.
  • فالوورهایمان را به حرف بیاوریم. تنها یک راه وجود دارد؛ بهانه دست آنها بدهیم تنها کافی است شروع کننده باشیماز یک تجربۀ شخصی بگوییم و یا خاطره‌ای نقل کنیم، آنها ادامه خواهند داد و تعامل به بهترین نحو شکل خواهد گرفت.  تنها راز موفقیت در اینستاگرام تعامل است!

                    هدف سوم :محصولاتمان را بفروشیم

  • کالا ،خدمات و تجربه استفاده از آنها را به نمایش بگذاریم تا دیده شود . فروشنده موفق کالا نمی‌فروشد، رابطه می‌فروشد.
  • نحوه فروش در اینستاگرام را انتخاب کنیم .برای مشتریان یک فرآیند خرید کاربرپسند طراحی کنیم. تجربه نشان داده است که فرآیند خرید کسل‌کننده باعث می‌شود که مشتری به نیمه راه نرسیده، آن را کنسل کند.

                    هدف چهارم: اطلاعات بدهید

  • آموزش دادن یک چیزی در اینستاگرام،  باعث افزایش فالوور و تعامل می‌شود. ارائه اطلاعات درست باعث می‌شود فالوورها، ما را در این زمینه یک متخصص بدانند.
  • برای اینکه بتوانید به طور مداوم تولید محتوا کنید، باید همیشه در حوزه تخصصیتان مطالعه کنید و آپدیت باشید.

                    هدف پنجم: تبلیغ کنید

  • یک برنامه اساسی برای انواع تبلیغات در اینستاگرام بچینیم. برای تبلیغات در اینستاگرام اولین کار این است که یک بنر تبلیغاتی شگفت‌انگیز طراحی کنیم!
  • تبلیغ خود را به یک صفحه مرتبط و شلوغ بدهید . در زمان انتخاب صفحه، حواسمان به کیفیت صفحه مورد نظر باشد.
  • تبلیغ خود را به یک اینفلوئنسر بدهیم . اینفلوئنسر به کسانی می‌گویند که در اینستاگرام تاثیر گذار هستند و تعداد فالوورهای آنها زیاد است .با اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توانیم تبلیغات در اینستاگرام را به شکل تاثیرگذار و پربازده را تجربه کنیم و کسب درآمد در اینستاگرام داشته باشید.
  • مسابقه برگزار کنیم. اگر مسابقه‌ هیجان‌انگیز باشد و جایزه‌ هم آدم را وسوسه کند، فالوورها ما را به دوستانشان معرفی می‌کنند. ( جایزه یک ماه پیتزای رایگان )
  • فراخوان عمل را فراموش نکنید. فراخوان عمل (Call To Action) یعنی از فالوورهایمان بخواهیم برای ما کاری انجام بدهند (مثلا در کپشن بنویسیم اگر دوست شما کماکان دنبال یک فستفود خوب میگرد آن را در زیر این پست منشن کنید )

    گام سوم : یک برنامه یا استراتژی محتوا داشته باشید . (محتوای خوب تولید کنیم)

 برای محتوای خود یک برنامه‌ اساسی بچینیم. محتوای ما اولین، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ابزار برای کسب درآمد با اینستاگرام است. پس باید یک استراتژی درست و حسابی داشته باشیم .کسب و کارهای بسیاری را دیده‌ایم که بر تبلیغات و افزایش فالوور تاکید می‌کنند و در عین حال هیچ هزینه‌ای برای تولید محتوا در اینستاگرام در نظر نمی‌گیرند. ممکن است با تبلیغات به طور موقت فالوور زیادی جذب کنیم اما اگر محتوای خوب در اختیار کاربر نگذاریم، بعد از آن ریزش شدید فالوور را هم تجربه خواهیم کرد.

                    5 نکته حیاتی برای تولید محتوا :

  • با پروفایلی عالی و بینقص شروع کنیم . اطلاعات اضافی را که در پروفایل خود گذاشته‌ایم ، حذف کنیم. یک معرفی حرفه‌ای از خودمان در بیو بگذاریم (بسیار حرفه ای و قابل توجه دیگران باشد ) ، شعار برند خود را بنویسیم .
  •  پروفایل خود را به بیزینس پروفایل تغییر بدهیمبا بیزینس پروفایل می‌توانید آمار صفحه خود را مشاهده کنیم.
  • استفاده از محتوای هدفمند  . پس یک برنامه آگاهانه داشته باشید. بعد از اینکه هدف‌هایمان را تعیین کردید، از میان آنها موضوع دربیاوریم.
  • محتوا هر چه تخصصی‌تر بهتر. باید جوری خودمان را متخصص نشان دهیم که کاربران به صفحه ما اعتماد کنند. لازمه متخصص بودن هم این است که اطلاعات ما در زمینه تخصصمان بالا باشد . تنها کافی است که یک نیاز را در آدمها شناسایی کنیم و پاسخ آن را در صفحه مان بگذاریم. در واقع هرچه صفحه ما تخصصی‌تر باشد، آدمها بیشتر ما را به یکدیگر معرفی می‌کنند.
  • یک تقویم شکست‌ناپذیرداشته باشیم . درصورت داشتن یک پیج خوب اگر منظم محتوا اضافه نشود قطعا فالوورها ریزش میکنند سعی کنید در هفته حداقل ۳ پست جدید داشته باشیم .

چگونه یک برنامه محتوای خوب داشته باشیم

موضوعاتمان را آماده کنیم اهدافمان را جلوی رویمان بگذاریم و از آنها موضوع دربیاوریم. مثلا یک صفحه فشن می‌تواند برای معرفی فرهنگ خود، از عکس‌های ارسالی کاربرانش استفاده کند و یا از مزون شلوغ خود در روزهای حراج، استوری بگذارد.

موضوعات را الویت‌بندی کنیمبه موضوعاتمان ضریب بدهیم. مثلا معرفی محصول برای ما مهم‌تر از معرفی فرهنگ شرکت است. پس تصمیم می‌گیریم در ماه 8 پست را به معرفی محصول و 3 پست را به معرفی فرهنگ شرکت اختصاص بدهیم

تاریخ انتشار مشخص کنیم. یکی از مهم‌ترین کارها، مشخص کردن تاریخ انتشار است. روز و ساعت انتشار پست خود را مشخص کنید.

پست‌های مناسبتی را از یاد نبریم .در هر کسب و کاری که هستیم، مناسبت‌های مرتبط با ما وجود دارند. روز ورزش، روز سلامت، روز خشونت علیه زنان، روز اینترنت و... 

 

سبک شخصی داشته باشیم . صفحه ما نشاندهنده شخصیت ماست. شخصیت خود را چگونه نشان می‌دهیم؟ با حرف های تکراری یا نکات جذاب؟ ما باید یک سبک شخصی برای تولید محتوا پیدا کنیم. سبکی که فقط و فقط متعلق به ما باشد و مشابه آن در صفحه دیگری پیدا نشود. این سبک شخصی می‌تواند استفاده از یک رنگ خاص، نوشتن یک کپشن خلاقانه و یا نحوه صحبت کردن ما با فالوورهایمان باشدسبک شخصی در تولید محتوا برای برندسازی ما نیز بسیار تاثیرگذار است و هویت صفحه ما را شکل می‌دهد. 

عکس های با کیفیت برگ برنده ماست. همیشه یادمان باشد که اینستاگرام برای نگاه کردن است. حقیقت این است که اینستاگرام به اندازه توئیتر، عمیق و تفکربرانگیز نیست. آدم‌ها به اینستاگرام می‌آیند تا دقایقی دلشان خوش باشد. آنها حتی کپشن های زیر عکس ها را هم به واسطه عکس آن می‌خوانند. پس عکس‌های مناسب و با کیفیت را از یاد نبریمشکل صفحه ما اولین چیزی است که مخاطبانتان می‌بینند. چه بهتر که سرمایه گذاری کنیم و عکس‌هایی با کیفیت بگیریم عکس‌هایی که به برند شخصی ما تبدیل شوند.

ابزارهای اینستاگرام معجزه می‌کنند. ابزارهای خود اینستاگرام را به هیچ وجه دست کم نگیریم! در خود اینستاگرام ابزارهایی تعبیه شده است که خیلی به کارمان می‌آید . استفاده از این ابزارها، باعث می‌شوند که پست و استوری‌های شما در صفحه اکسپلور اینستاگرام هم دیده شوند.

 ابزار های اینستاگرام

استوری: می‌توانیم با استوری اینستاگرام حسابی بازاریابی کنیم. استوری بیشتر برای معرفی کردن اتفاقات لحظه‌ای است. با گرافیک آن بازی کنیم، رنگ‌ها را تغییر دهیم و چیزهای جدید کشف کنید!

لایو: برای پخش زندۀ اینستاگرام از ابزار لایو استفاده می‌کنند. ما می‌توانید با یک استفاده درست از لایو اینستاگرام، معجزه کنیم.

IGTV: این ابزار اینستاگرم، شبیه‌سازی همان تلوزیون خودمان است! شما می‌توانیم در IGTV ویدئوهایی با مدت زمان 10 دقیقه و بیشتر منتشر کنیم.

 

گام آخر : اندازه‌گیری کنیم !

اینکه ما فقط پست‌های عالی بگذارید کافی نیستباید پست‌هایمان را تحلیل و بررسی کنید. باید ببینیم کدام پست‌ها بیشتر مورد پسند کاربرانمان قرار گرفته‌اند و به چه دلیل. در ارزیابی پایان ماهمان این پست‌ها را مشخص کنیم و در ماه بعد بیشتر منتشر کنیم. برای این کار نیاز داریم تا نرخ تعامل (Engagement) پست‌های خود را با فرمول ( ((تعداد کامنت + تعداد لایک )/تعداد فالوور)*100 )  محاسبه کنیم. پستی که نرخ تعامل بیشتری کسب کند، موفق‌تر بوده و بیشتر مورد پسند کاربران است.

داشتن مشاوری عالی برای راه اندازی  و تبدیل شدن به پیج موفق  یکی از ضروری ترین مراحل میباشد  این مشاور با تجربه ، دانش و بررسی دقیق و تدوین برنامه های منظم کمک میکند که یک استراتژی حرفه ای  داشته باشید   

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید