تبلیغات و بازایابی پنهان

تبلیغات و بازاریابی پنهان

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که نداند تبلیغات چیست و یا هیچگونه تبلیغی ندیده باشد. تلویزیون، رادیو، فضای مجازی، اینترنت و ..... پر شده اند از تبلیغات گوناگون و گاهی عجیب و غریب. تبلیغات به دو صورت اجرا می شوند: مستقیم و غیر مستقیم. تبلیغات مستقیم به همان تبلیغاتی گفته می شود که در رسانه ها و سطح شهر اجرا می شوند، اما تبلیغات غیر مستقیم یا پنهان که احتمالا کمتر با آن آشنا باشید موضوع مورد بحث در این مقاله است.

تبلیغات پنهان چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

برخلاف تبلیغات مستقیم که پیام به صورت واضح و علنی برای مخاطب پخش می شود، در تبلیغات پنهان بدون اینکه متوجه شوید محصولی به شما معرفی می شود و به طور ناخودآگاه جذب آن می شوید. شعار تبلیغات پنهان این است که، یک شرکت بتواند بدون سر وصدا و جلب توجه محصول خود را به فروش برساند، و هدف آن رسیدن به یک فروش فوری و بالا نیست، بلکه بیشتر دوست دارد به طور غیر مستقیم در مخاطب ایجاد علاقه کند، به طور کلی تبلیغات پنهان یعنی نشان دادن محصول در جاهایی مثل فیلم های سینمایی، شبکه های اجتماعی، برنامه های رادیویی و تلویزیونی به گونه ای که در ظاهر مشخص نباشد ولی محصول مورد نظر به مخاطب معرفی شود.

انواع روش های تبلیغات پنهان

1.استفاده از تصویر، یا مشخصه ای از محصول در فیلم های سینمایی، تلویزیون، روزنامه و بازی های ویدئویی. با این روش مخاطب در حین تماشا، به طور نامحسوس و بدون اینکه متوجه شود، با یک محصول آشنا می شود.

2.یکی دیگر از روش های تبلیغات پنهان، استفاده از سلبریتی ها و افراد مشهور است. برای مثال یک شرکت محصول خود را در اختیار یک فرد مشهور قرار می دهد و از او می خواهد در جاهای مختلف از آن استفاده به گونه ای که همه ببیند و بدین گونه محصول خود را معرفی می کند. برای مثال در فیلم سینمایی "گزارش اقلیت"، تام کروز از یک موبایل نوکیا استفاده می کند و در قسمت هایی از فیلم مارک نوکیا کاملا مشخص است. یا برای مثال برند TAG Heuer یک نمونه از بهترین ساعت های خود را به عنوان هدیه برای رونالدو فرستاد، این کار در ظاهر ممکن است چیز خاصی نباشد اما به طور ناخودآگاه باعث می شود مخاطب فکر کند که این برند حتما کیفیت بالایی دارد که فرد ثروتمندی مثل رونالدو می خواهد از آن استفاده کند. این گونه تبلیغات معمولا هزینه و دردسر کمتری دارند و در عین حال می توانند تاثیر خوبی بر مخاطب داشته باشند.

این نکته را در نظر داشته باشید که تبلیغات پنهان می تواند یک سرمایه گذاری پر ریسک باشد و در کنار مزایای زیادی که دارد، می تواند کاربردی نداشته باشد اگر مردم از آن مطلع شوند، و این می تواند گاهی حتی تاثیر منفی بر مخاطب داشته باشد.

در عصر حاضر به علت استفاده بی رویه از تبلیغات، مردم علاقه چندانی به تماشای آنها ندارند و گاهی حتی منزجر کننده نیز هست. چون اولین چیزی که به ذهن مخاطب می رسد این است که همه قصد دارند به هر طریقی محصول خود را به فروش برسانند. اما بازاریابی پنهان بدون اینکه دیده شود تاثیر خود را می گذارد. به همین خاطر استفاده از این نوع بازاریابی در حال افزایش است و در آینده نیز پیشرفت زیادی خواهد کرد. شاید بهترین ویژگی این نوع تبلیغ پنهان کرد خود تبلیغ است.

در این مقاله سعی کردیم یک نمونه متفاوت از تبلیغ را بیان کنیم که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد، و یک روش بازاریابی نوپا و جدید است. شرکت های معروف و بزرگ معمولا از این روش برای تبلیغ محصول خود استفاده می کنند. برخلاف دیگر روش های تبلیغات که گاهی خسته کننده و تکرای هستند، این روش جذابیت ها و تاثیر خاص خود را بر مخاطب دارد بدون اینکه دیده شود.   

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید