آینده تبلیغات

 

آینده تبلیغات به کدام سمت می رود؟

تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است و بر همه چیز تاثیر می گذارد، با توجه به این همه تغییر سریع، فکر می کنید آینده صنعت تبلیغات به کجا می رسد و چگونه خواهد بود. در این مقاله مروری بر این موضوع داریم، پس با ما همراه باشید.

اجازه دهید به عقب برگردیم زمانی که ایده تبلیغ محصولی به عنوان یک معامله بزرگ در نظر گرفته می شد. در آن زمان تبلیغات خیلی محدود بود، تنوع خاصی نیز در آنها نبود و مشتریان چاره ای جز تماشای آن نداشتند، علاوه بر اینها ساخت یک تبلیغ سخت و زمان بر نیز بود. اما امروزه همه چیز تغییر کرده است، تنها در 10 سال گذشته تغییر چشمگیری در دنیای تبلیغات ایجاد شده است، و قطعا در آینده نیز ادامه دارد. البته این به معنی تعطیلی کار آژانس های تبلیغاتی نیست، بلکه آنها باید مرتب خود را به روزرسانی کنند و جدید ترین روش ها را در ساخت یک تبلیغ به کار ببرند. زمانی که تکنولوژی پیشرفت می کند هیچ صنعتی از بین نمی رود، تنها کافیست خود را ارتقا دهد و از متدهای روز دنیا استفاده کند و به کار خود ادامه دهد. در سال 1992 مقاله ای مربوط به همین موضوع به چاپ رسید تحت عنوان"تغییر کن در غیر این صورت خواهی مرد".

اکنون شروع عصر دیجیتال و تکنولوژی های پیچیده و متنوع است. معمولا آژانس های تبلیغاتی افراد خلاقی را استخدام می کنند که بتوانند ایده های متنوع و زیبایی را طراحی و اجرا کنند. در گذشته تبلیغات بیشتر در رادیو و تلویزیون اجرا می شد و هزینه زیای نیز داشت، البته امروزه هم هزینه تبلیغات زیاد است ولی از آنجایی که مشتریان نیز زیاد شده اند، شرکت ها نگران صرف هزینه نیستند زیرا می دانند فروشی که بدست می آورند ارزش هر گونه هزینه ای را دارد.

اجازه دهید در مورد رسانه های جمعی صحبت کنیم. امروزه در همه سریال ها و فیلم هایی که پخش می شود چند تبلیغ اجرا می شود و بیننده چاره ای جز تماشای آنها ندارد. اما در آینده تبلیغات به گونه ای خواهد بود که بیننده تصمیم میگیرد می خواهد آنها را ببیند یا نه و این گونه نیست که مجبور باشد هر تبلیغی را تماشا کند. در آینده تبلیغات گسترش بیشتری می یابد ولی به شرط مدیریت مناسب و استفاده صحیح از فناوری های دیجیتال و اینترنت.

تعهد و اعتماد بین تبلیغ کنندگان و مشتریان

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در صنعت تبلیغات رعایت شود، صداقت و راستگویی است. متاسفانه امروزه هیچ شفافیتی در این صنعت وجود ندارد و این باعث شده مصرف کننده هیچ اعتمادی به تبلیغات نداشته باشد. این موضوع یعنی جلب رضایت و اعتماد مشتری باید در آینده یکی از مواردی باشد که به طور کامل حل شود و گرنه بعید نیست که این صنعت روبه نابودی برود.

خلاقیت و نوآوری در تبلیغات

همیشه و در تمام دوران ها مردم به دنبال تنوع بوده اند و هستند، تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نیست و حتی می توان گفت خلاقیت و تنوع یکی از ارکان اصلی این صنعت است. استفاده از طرح و رنگ های گوناگون، و خیلی موارد دیگر کمک می کنند که یک تبلیغ زمانی که پخش می شود مورد توجه و علاقه بیشتر بینندگان قرار بگیرد.

ارائه محصولی متفاوت

گاهی اوقات شرکت ها محصولی مشابه را به گونه ای متفاوت تبلیغ می کنند که این کار تاثیر چندانی در جلب مشتری ندارد، اگر بتوانند محصولی متفاوت و جدید که نمونه اش تا به حال نبوده است را تبلیغ کنند، تاثیر زیادی روی بیننده دارد به گونه ای که ترغیب می شود برای یک بار هم که شده آن را بخرد. البته این نکته را بخاطر داشته باشید که کیفیت خوب همیشه حرف اول را می زند، یک محصول هرچقدر هم که جدید و یونیک باشد اگر کیفیت مناسبی نداشته باشد هیچ مشتری جذب آن نمی شود.

استخدام افراد با استعداد و مستعد

در هر حرفه و شغلی، اگر افراد توانا و کاربلد به کار گرفته شوند به رشد و توسعه آن کار کمک زیادی می کنند. آژانس های تبلیغاتی اگر بخواهند در آینده نیز به کار خود ادامه دهند و کنار زده نشوند، باید افرادی را به کار بگیرند که توانایی ها و استعدادهای زیادی داشته باشند و بتوانند مدیران کاردان و شایسته ای نیز باشند، تا علاوه بر حفظ این صنعت باعث پیشرفت آن نیز بشوند.

نکاتی که ذکر شد می توانند به کسانی که در آژانس های تبلیغاتی کار می کنند، کمک کنند با استفاده از آنها خودشان را با پیشرفت سریع دنیا تطبیق و به کار خود ادامه دهند. در مجموع پیش بینی آینده هر صنعتی خیلی دشوار است، اینکه بتوان گفت چه چیزی قرار است اتفاق بیفتد غیرممکن است، تنها می توان با کمک شواهدی که وجود دارد حدس و گمان هایی زد و براساس همان ها اقداماتی در حد توان انجام داد.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید