زمان بندی تبلیغات

 زمان بندی اجرا و پخش تبلیغات

پخش یک تبلیغ در بازه های زمانی مختلف انجام می شود، بسته به نوع محصول و هدف آن می توان برنامه ریزی کرد که چه زمانی و چند بار تکرار شود. محصولات مختلف شرایط اجرا و پخش متفاوتی نیز دارند و زمان پخش یک تبلیغ نیز شرایط خاص خود را دارد. برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی با کیفیت نکاتی زیادی باید رعایت شود تا نتیجه دلخواه به دست بیاید، یکی از این موارد که مورد توجه است، داشتن یک برنامه مشخص و منظم برای اجرای تبلیغات در رسانه های مختلف است.

 در این مقاله سه مدل برنامه ریزی برای پخش و اجرای یک تبلیغ را مورد بررسی قرار می دهیم:

1.پخش مداوم یک تبلیغ: در این مدل برنامه ریزی، تبلیغات به صورت فصلی یا موقت نیستند بلکه در یک بازه زمانی نسبتا طولانی به طور پیوسته و پشت سرهم پخش می شوند. همانطور که می دانیم تکرار یک چیز باعث ماندگاری بهتر آن در ذهن می شود، این نکته در مورد تبلیغات نیز صدق می کند. خیلی اوقات مردم تبلیغات را می بینند ولی در آن بازه زمانی پول کافی برای خرید ندارند، اگر محصول شما به طور پیوسته و مداوم پخش شود باعث می شود درصد فروش بیشتری داشته باشد، تحقیقات نشان می دهد اگر یک شرکت برای مدت تقریبا 5 سال به طور مداوم یک محصول را تبلیغ کند میزان فروش تقریبا تا 100 درصد نیز می رسد. یکی از مزیت های این نوع تبلیغ یادآوری مستمر محصول به مشتریان است که سبب می شود در ذهن آنها بماند و اگر قصد خرید داشته باشند احتمال انتخاب این گزینه خیلی بیشتر می شود. این مدل کمک می کند که چرخه مستمر خرید حفظ شود و خیلی اوقات تا ابد در ذهن مخاطب می ماند. این گزینه برای محصولاتی مناسب است که نیاز دارند در کل طول سال دیده شوند، مثل شوینده ها یا مواد خوراکی.

2.پخش فصلی و موقت یک تبلیغ: برخی محصولات به گونه ای هستند که نیاز نیست و نمی توانند در کل سال پخش شوند، فقط در بخشی از سال و در بازه های زمانی کوتاه مدت امکان اجرا دارند. این نوع برنامه ریزی معایب و مزایای خاص خود را دارد. یکی از مزیت هایش این است که هزینه کمتری بابت تبلیغات پرداخت می کنید، و دردسرهای مدل قبلی که تبلیغات مداوم و پیوسته بود را ندارد و ضمن اینکه تبلیغات در زمان اوج مصرف و فروش یک محصول انجام می شود. اما خوب معایب خاص خود را نیز دارد، مثلا تنها در یک مدت کوتاه و مشخص انجام می شود و احتمال ماندگاری آن در ذهن مصرف کنندگان خیلی پایین است. در این مدل بیشترین استفاده از رادیو و تلویزیون می شود. برای کسانی که هزینه پرداخت تبلیغات در طول سال را ندارند این می تواند انتخاب مناسبی باشد. تبلیغ لباس های زمستانی یکی از مثال هایی است که در نوع برنامه ریزی به کار می رود، زیرا تنها در یک فصل و بازه زمانی خاص اجرا و پخش می شود.  

3. اجرای یک تبلیغ در بازه های زمانی کوتاه مدت اما مداوم: این مدل ترکیبی از دو مدل قبلی است، به عبارتی یک تبلیغ را می توان در زمان مشخصی از سال پخش کرد ولی این کار را به طور مدوام انجام داد نه فقط یک بار و ان هم درفصل مشخصی از سال. در این مدل تبلیغات در طول سال پخش می شود ولی در بازه های زمانی که فروش محصول بیشتر است یا به عبارتی پیک فروش است. به طور کلی یک تبلیغ برای مدت حدود یک ماه فیکس و پخش می شود.

نکاتی که هنگام برنامه ریزی برای یک تبلیغ باید مورد توجه قرار دهید به شرح زیر هستند:

_ همانطور که می دانید برای اجرا و پخش یک تبلیغ، رسانه های مختلفی اعم از تلویزیون، رادیو، روزنامه و امروزه فضای گسترده اینترنت وجود دارند، پس سعی کنید یک رسانه مناسب را انتخاب کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد و منجر به فروش بیشتر شود.

_ زمان پخش یک تبلیغ از اهمیت زیادی برخودار است، باید بتوانید با توجه به محصول مورد نظر زمانی را مشخص کنید که بیشترین تماشاگر را داشته باشد. برای مثال برخی تبلیغات را فقط خانم های خانه دار تماشا می کنند و اگر قصد تبلیغ آنها را در تلویزیون دارید، باید بتوانید زمانی را برای پخش آن مشخص کنید که بدانید اکثر خانم ها آن را تماشا می کنند.

_ تکرار یک تبلیغ باید به اندازه ای باشد که مطمعن شوید تمام مخاطبان مد نظرتان آن را ببینند و در ذهن شان بماند تا بیشترین تاثیر را داشته باشد. اگر تبلیغی تنها چندبار و آن هم در بازه زمانی کوتاه پخش شود احتمال دیده شدنش خیلی پایین می آید و نتیجه ای که مدنظرتان است را بدست نمی آورید.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید